مهلت ارسال مقاله به همایش ملی دین، فرهنگ و رسانههای نوین تا دهم اسنفدماه تمدید شد
...
به گزارش روابط عمومی دانشکده دین و رسانه، کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه و دبیر «همایش دین، فرهنگ و رسانههای نوین» در نشست خبری این همایش، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حضور پرشکوه مردم در چهل و پنجمین سالگرد، این حضور را پاسخ محکمیبه زیادهخواهی دشمنان دانست.
وی در خصوص برگزاری همایش، اظهار داشت: جلسات شورای علمی و نشستهای علمی این همایش برگزار شده و آمادگی لازم برای برگزاری همایش ایجاد شده است.
اکبری از ارسال 314 چکیده به دبیرخانه همایش خبرداد و آن را نشانه استقبال اندیشمندان از این همایش دانست و افزود: با توجه به درخواستهای متعدد، دریافت مقالات همایش تا دهم اسفند سال 1402 تمدید شده است و پژوهشگران میتوانند مقالات خود را ارسال کنند. چکیده مقالات ارسالی بیانگر تنوع موضوعی است و امیدوار هستیم در مدت زمان باقی همه مقالات تکمیل شود و به دبیرخانه برسد.
وی اظهار داشت: تمام کسانی که ذیل موضوعات همایش مقاله ای دارند و یا در حال تدوین هستند، میتوانند آن را به دبیرخانه ارسال کنند، حتی اگر تاکنون چکیده ای برای همایش ارسال نکرده باشند. وی افزود: پیشنشستهای علمیبا هدف ترویج و گفتمان سازی، ذیل همایش صورت میگیرد.
رئیس دانشکده دین و رسانه از مصاحبه با کارشناسان، علما و تقویت جستارهای علمی در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: تلاش داریم ویژه نامه قابل قبول علمی را برای همایش تهیه کنیم.
عیسی زارعی دبیر اجرایی همایش دین فرهنگ و رسانههای نوین در این نشست خبری اظهار داشت: تا کنون 9 پیشنشست علمی در دانشکده و مراکز مشارکتکننده برگزار شده و مباحثی مانند «هوش مصنوعی، فرصتها و چالشهای دینداران»، «دین و زیبایی شناسی در رسانههای نوین» در حال برنامهریزی است و هفته آینده نشستعلمی «همگرایی رسانههای سنتی و رسانههای نوین در نشر ارزشهای دینی» در نمایشگاه رسانههای ایران برگزار خواهد شد.
وی از رونمایی کتب «راهنمای مطالعاتی دین، فرهنگ و رسانههای نوین» به همراه کتاب «دین دیجیتال» و «کاربست تفکر نقادانه در رسانههای نوین» در همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» خبر داد.
زارعی مسأله شناسی، تولید ادبیات نظری، ایجاد پیشینه پژوهشی و ارائه راهکارهای عملیاتی را از اهداف همایش دانست و اظهار داشت: در همه این عرصهها، چکیدههایی ارسال شده است: از جمله با محوریت رسانههای نوین 60 عنوان چکیده؛ اخلاق در رسانههای نوین 15عنوان؛ تبلیغات دینی در رسانههای نوین 19 عنوان؛ سبک زندگی 18 عنوان؛ فضای مجازی 11 عنوان؛ مباحث فرهنگی 28 عنوان؛ شبکههای اجتماعی 37عنوان؛ حکمرانی و تنظیمگری 9 عنوان؛ دیپلماسی رسانه ای 5 عنوان؛ بازیهای دیجیتال6 عنوان؛ بررسی آثار سینمایی 8 عنوان؛ و با محوریت هوش مصنوعی 13 عنوان چکیده به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
دبیر اجرایی همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» خاطرنشان کرد: دهم اسفند آخرین مهلت ارسال مقالات بوده و با توجه به کمبود فرصت به نظر میرسد امکانی برای تمدید وجود نداشته باشد. لذا امیدواریم پژوهشگران ارجمند در فرصت باقیمانده مقالات خود را ارسال نمایند