دبیر علمی همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین»: پژوهشگران به بخش ویژه همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» نیز آثار ارسال کنند
...
دبیر علمی همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» گفت: ما بسیار علاقه مندیم که دوستان و پژوهشگرانی که به هر جهت صلاح نمیدانند مقاله علمیبه همایش ارسال کنند، از این فرصت «جستار علمی و فیلمجستار» استفاده کرده و مطالبی را در این قالب ها به دبیرخانه همایش ارسال نمایند. دکتر محسن کرمی، دبیر علمی همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» در گفتو گویی به تشریح بخش ویژه همایش با عنوان «جستار» پرداخت و اظهار داشت: در حیطه علم از قدیمالایام چه در ایران اسلامی و چه کشورهای دیگر، قالبی به عنوان «جستار علمی» وجود داشت که این جستار از یک متن هزار یا 2 هزار کلمه ای تشکیل میشود و ما این قالب را به تناسبی که ربط پیدا میکند با اقتضائات رسانههای نوین، بررسی و به صورت بخش ویژه در همایش مطرح کرده ایم. وی افزود: در بخش جستارها، قالب دیگری که به طور خاص رسانه نوین را مدنظر دارد، «فیلمجستار» است که این قالب در یک دهه اخیر در همایش های بین المللی مرسوم شده و به جای اینکه فرد یک لکچر یا سخنرانی ارائه دهد، آن لکچر را در قالب یک فیلمجستار ارائه کرده و در همراهی با آن نیز از موشنگرافی و ... استفاده میکند. دبیر علمی همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» با بیان این که یک فیلم جستار میتواند مستقیما در رسانههای نوین و اینترنت پایه استفاده شود، ادامه داد: ما بسیار علاقه مندیم که دوستان و پژوهشگرانی که به هر جهت صلاح نمیدانند مقاله علمیبه همایش ارسال کنند، از این فرصت «جستار علمی و فیلمجستار» استفاده کرده و مطالبی را در این قالب ها به دبیرخانه همایش ارسال نمایند تا کمک و همراهی با دست اندرکاران جهت برگزاری پررونق تر همایش باشد و بتوانند در همایش های دیگر نیز از این قالب و ظرفیت استفاده کننند. وی در پاسخ به این ذهنیت خطا که برای برخی افراد در باب عنوان همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» با این مضمون شکل گرفته که مطرح میکنند چون عنوان همایش این است، پس آیا میتوان مقالاتی در مورد رابطه دین و و فرهنگ به همایش ارسال کرد، گفت: لازم به ذکر است که محور اصلی همایش رسانههای نوین است، حال این رسانههای نوین گاهی ارتباط با فرهنگ دارند، گاه ارتباط با دین و گاه ارتباط با هر دو؛ لذا مقالات ارسالی حتما باید یک محور آن رسانههای نوین باشد و محور دیگر آن ارتباط این رسانهها یا با فرهنگ، یا با دین و یا با هر دو. دکتر کرمی در پایان بیان داشت: رسانههای نوین یعنی رسانههایی که اینترنت محور، مبتنی بر فضای مجازی و تعاملی هستند و از هوش مصنوعی نیز بهره میبرند و با رسانههای کلاسیک همچون فیلم و سینما تفاوت دارند.