رئیس دانشکده دین و رسانه مطرح کرد: همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» تلاش عالمانهای برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانههای جدید است
...
رئیس دانشکده دین و رسانه گفت: همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» تلاش عالمانه ای از سوی همه اندیشمندان، اساتید و فضلای حوزوی و دانشگاهی برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانههای جدید است. دکتر کمال اکبری، رئیس دانشکده دین و رسانه و دبیر همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» در گفت و گویی اظهار داشت: همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» تلاش عالمانه ای از سوی همه اندیشمندان، اساتید و فضلای حوزوی و دانشگاهی برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانههای جدید است. وی افزود: از سوی دیگر این همایش تلاش خواهد کرد از ظرفیت های رسانههای جدید برای نشر معارف دینی استفاده کند تا بتواند در این حوزه به یک مجموعه نظریههای ترویجی و تبیینی برسد. دبیر همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» با بیان این که رسانههای نوین و اینترنت پایه تضاد یا رقابتی با رسانههای برودکست و نشرمحور ندارند، ادامه داد: بلکه معتقد به همگرایی رسانه ای هستیم ولی شناسایی هر دو مسئله، مسئلههای رسانههای نوین و در واقع چگونگی استفاده از آنها در رسانههای نشرمحور و رادیو و تلویزیون بسیار مؤثر است. وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم این همایش به ما این توانمندی را بدهد که چگونه رادیو و تلویزیون هم بتوانند از این بستر استفاده کنند و امیدواریم همه محققین و فضلا که امکان همکاری با همایش را دارند، ما را یاری دهند. دکتر اکبری با اشاره به بخش ویژه همایش «دین، فرهنگ و رسانههای نوین»، گفت: جستارها یکی از بخش های ویژه این همایش است که برای تسهیل ارتباطِ اساتید، اعضای هیئت علمی و فضلای حوزوی و دانشگاهی با همایش در نظر گرفته شده است. وی بیان داشت: در واقع جستارهای علمی، تشریفاتی همچون مقالات را ندارند و در عین حال میتواند یک نوآوری و ایده پردازی خوبی را در حوزه رسانههای نوین به ما ارائه دهد.