An error occurred while updating the entries. See the inner exception for details. همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه های نوین - چاپ خبر
سرویس:خبر
تاریخ خبر : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲- ۱۲:۰۹
نشست «هم‌گرایی رسانه‌های سنتی و رسانه‌های نوین در نشر ارزش‌های دینی» در نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد
«هم‌گرایی رسانه‌های سنتی و رسانه‌های نوین در نشر ارزش‌های دینی»، امروز با حضور کمال اکبری، رئیس دانشگاه دین و رسانه و سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده دین و رسانه نشست تخصصی «هم‌گرایی رسانه‌های سنتی و رسانه‌های نوین در نشر ارزش‌های دینی»، امروز با حضور دکتر کمال اکبری، رئیس دانشگاه دین و رسانه و سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد. در این نشست کمال اکبری بر ضرورت هم‌افزایی رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: ما در حوزۀ رسانه به هم‌گرایی نیازمندیم و رسانه‌ها و اصحاب رسانه می‌توانند از طریق هم‌افزایی و هم‌گرایی معضلات زیادی از جامعه را حل کنند. این استاد دانشگاه اشاره به اینکه در این حوزه خلأ قانون‌گذاری و قوانین داریم، افزود: نیازمندیم تا شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی قوانین کارآمدی را در این حوزه تدوین کنند.وی ادامه داد: در هم‌گرایی رسانه‌ای احتمال دارد موضوعی مثل مشکل تقلیل‌گرایی در انتشار بعضی از موضوعات و اخبار به‌ویژه در رسانه‌هایی که صوت‌محور هستند رخ دهد. بنابراین بایستی نظریه‌پردازی لازم را در این حوزه داشته باشیم.در ادامۀ این نشست، مرتضی اسماعیلی‌طبا، دکترای مدیریت رسانه و عضو هیأت‌علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه هم‌گرایی رسانه‌ای یک اصطلاح علمی‌به معنای هم‌گرایی رسانه‌های مدرن و سنتی گفت: مقصود ما از بیان این اصطلاح، برداشتن مرز میان رسانه‌های سنتی و مدرن به‌منظور استفادۀ بهینه از ظرفیت‌های هر دو رسانه علمی است.وی در ادامه به شرح تعاریف کلی از هم‌گرایی رسانه‌ای پرداخت و سپس تأثیرات مؤثر هم‌گرایی رسانه‌ای را بر رسانه‌ها تبیین کرد.این استاد دانشگاه آثار این هم‌گرایی‌ها را در پنج حوزه معرفی و تشریح کرد: همگرایی رسانه‌ای در حوزه‌های مخاطبان، نظارت، تعامل، بازخوردگیری، الگوی مصرف رسانه‌ای و هم‌چنین تأثیراتی که هم‌گرایی بر ساختارها و محتواهای رسانه‌ای می‌گذارد، نقش ایفا می‌کند.هیأت‌علمی دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: هم‌گرایی یک راهبرد برای بقای رسانه‌های سنتی است. اگر رسانه‌های سنتی از ظرفیت هم‌گرایی به‌خوبی استفاده کنند به بقای خود کمک کرده و دایرۀ مخاطبان خود را افزایش خواهند داد. این درحالی‌ست که اگر به این حوزه بی‌توجهی شود رسانه‌های جدید تهدیدی برای رسانه‌های سنتی خواهند بود و از آنها پیشی خواهند گرفت.اسماعیلی در ادامه به آسیب‌های موجود در کشور ایران در حوزۀ هم‌گرایی رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: در این حوزه ما چهار آسیب داریم؛ اولین آسیب نگاه مدیریتی دستوری بر مدیریت مشارکتی است. مشکل دوم غلبۀ رویکرد فناورانه به پدیدۀ هم‌گرایی و کم‌توجهی به جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. متأسفانه شاهد تقلیل هم‌گرایی رسانه‌ای به پدیده‌ای صرفاً تکنولوژیک هستیم.بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از امروز آغاز شد، تا چهارشنبه دوم اسفند در مصلی امام خمینی(ره) برپا است و غرفه خبرگزاری حوزه روبه روی در ۵۵قرار گرفته و پذیرایی بازدیدکنندگان است.
© 2016 - tv1.ir - Contact us :tv1@irib.ir